26

Ile kosztuje założenie sklepu?

Decydując się na założenie sklepu internetowego, musimy wcześniej dokładanie oszacować koszty. To, ile będzie kosztować taka działalność, zależY od wielu czynników, między innymi od branży; Choć trzeba podkreślić, że kwoty będą do siebie zbliżone.

Franczyza

Jeżeli mamy pomysł na biznes, warto go realizować. Natomiast w sytuacji, gdy chcemy pracować na własny rachunek, ale nie do końca wiemy, od czego zacząć i jaką branżę wybrać, dobrym rozwiązaniem może okazać się franczyza, czyli podpisanie umowy z większą siecią handlową. W tym wypadku otrzymujemy wsparcie na początku działalności, począwszy od wystroju sklepu, po wyposażenie i wskazówki związane z promocją. Niektóre firmy wymagają uiszczenia opłaty licencyjnej, jej wysokość jest trudna do oszacowania i zależy od branży. Będziemy musieli także uwzględnić opłatę franczyzową, przeważnie wynosi ona około 5% obrotów.

Inwestycje

Gdy decydujemy się na rozwijanie własnego pomysłu na biznes, pierwszą rzeczą, o której powinniśmy pomyśleć jest odpowiedni lokal. Koszty będą zależeć od tego, czy zdecydujemy się na jego zakup, czy wynajem. Wynajem będzie nas kosztował średnio 2,000 zł miesięcznie. Jeżeli decydujemy się na kupno lokalu, wybierajmy pomieszczenia nie mniejsze niż 60m2, trzeba uwzględnić również koszty ewentualnego remontu.

Wyposażenie sklepu

W żadnym sklepie nie może zabraknąć kasy fiskalnej, jest to wydatek rzędu 5,000 zł. Niezbędne będą również takie sprzęty jak drukarka oraz meble. Podsumowując wydatki, może nas to kosztować od 10,000 nawet do 50,000 zł.

Składki ZUS

Każda firma musi rozliczyć się z ZUS-em. Na ten cel trzeba przeznaczyć około 1,100 zł, do tego należy doliczyć składkę chorobową, która jest jednak nieobowiązkowa. Możemy też, zamiast tego zdecydować się na opłacanie preferencyjnego ZUS-u, pod warunkiem, że w okresie ostatnich 60 miesięcy przed dniem otworzeniem działalności gospodarczej nie prowadziliśmy działalności i nie pracujemy na rzecz byłego pracodawcy. Wydatki związane z prowadzeniem firmy możemy wrzucać w koszty, dzięki temu zapłacimy niższy podatek dochodowy. Pamiętajmy, że muszą być one udokumentowane rachunkiem lub fakturą.

Leave a Reply

Skorzystaj z usług księgowego
od 99 ZŁ
SPRAWDŹ