33

Mały ZUS plus 2021

Przedsiębiorca chcący korzystać z programu Mały ZUS plus musi zgłosić taki zamiar do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w terminie od 1 stycznia do 1 lutego 2021 roku. Korzyści, które daje zgłoszenie do programu obejmują obniżenie składek społecznych, jednakże nie zmienia to faktu, że zainteresowany będzie musiał nadal w pełnym wymiarze opłacać składkę zdrowotną.

Czy każdy przedsiębiorca może skorzystać z okazji?

Niestety nie, korzystanie z oferty pomocowej z ZUS jest obwarowane kilkoma ograniczeniami, mianowicie przedsiębiorca chcący skorzystać z pomocy musi wykazać, iż przychód z prowadzenia działalności w poprzednim roku kalendarzowym nie przekroczył 120 tysięcy złotych.

Co w przypadku gdy działalność była prowadzona dopiero od połowy roku?

W tym przypadku limit przychodów wyliczany jest proporcjonalnie do ilości dni w których prowadzona była działalność. Jednakże działalność gospodarcza nie może być prowadzona krócej niż 60 dni w poprzednim roku kalendarzowym by pomoc mogłaby być przyzna. Mały ZUS plus może być wykorzystany przez przedsiębiorcę maksymalnie przez 36 miesięcy w ciągu ostatnich 60 miesięcy prowadzenia działalności gospodarczej.

Co należy zrobić by ubiegać się o zmniejszenie składek na ubezpieczenie społeczne?

By skorzystać z ulgi przedsiębiorca musi spełnić powyższe warunki a także złożyć do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych dokumenty:
– ZUS ZWUA w celu wyrejestrowania z aktualnie funkcjonującym kodem ubezpieczenia
– ZUS ZUA / ZUS ZZA czyli zgłoszenie do ubezpieczeń z kodem właściwym pozwalającym korzystać z ulgi dla Małego ZUS plus

W wypełnianiu dokumentów i złożenia ich do odpowiednich organów z całą pewnością pomoże biuro rachunkowe, które takimi działaniami zajmuje się na co dzień. Jeżeli przedsiębiorca korzystał już z ulgi w postaci Małego ZUS plus w poprzednim roku i nadal spełnia wyżej wymienione warunki nie musi ponownie składać dokumentów rejestracyjnych.

Zaproponowane przez władze programy pomocowe warte się zainteresowania ze strony przedsiębiorców. W razie problemów lub niezrozumieniem zawiłości przepisów w każdym momencie można się udać do biura rachunkowego lub doradcy podatkowego które rozwieją wszelkie wątpliwości. Pomogą z wypełnieniem dokumentów oraz z dalszym wysyłaniem miesięcznych deklaracji rozliczeniowych.

Pokaż Komentarze

Brak odpowiedzi

Zostaw komentarz